Annonse
[pro_ad_display_adzone id=2109][pro_ad_display_adzone id=2580]

Skal hjelpe næringslivet å bli mer synlige

Da Espen Knudsen kjøpte webutviklingsbedriften Inventive AS i april, endret han navnet til BIT Design, men lager fortsatt nettsider til bedrifter og organisasjoner i Norge og i Danmark som selskapet har gjort hele tiden.

vågogvinnEn av kundene til BIT Design var Kongsvingers Golfklubb, og han kom på den måten i kontakt med Ulrikke Holmberg Bråthen i Holmberg Design. Hun er grafisk designer, og deres samarbeid gjennom golklbubben har resultert i at de i disse dager har valgt å etablere seg i nye lokaler i Gågata på Stasjonssida.

Espen Knudsen er opprinnelig fra Lørenskog, og flyttet til Kongsvinger for 2,5 år siden. Han drev eget enkeltpersonforetak, og begynte å jobbe sammen med Inventive AS. Etter hvert ble han ansatt, og har nå altså kjøpt opp selskapet. Han er utdannet innen webutvikling, og har tidligere blant annet jobbet i reklamebransjen i Oslo.

Ulrikke startet Holmberg Design høsten 2013 mens hun fortsatt gikk på Norges Kreative Fagskole og utdannet seg til grafisk designer. Hun har jobbet med ulike prosjekter ved siden av bedriften de siste årene, men fokuserer nå fullt på å utvikle bedriften sin.

13515217_10209914498925601_1663674170_n

Vil tilby helhetlige tjenester sammen

– Hvorfor velger dere nå å etablere kontor sammen?

– Vi har god kjemi og utfyller hverandre, og kan sammen og med vårt nettverk tilby helhetlige tjenester til bedriftsmarkedet i regionen, forteller Espen Knudsen.

– Vi synes det er spennende og givende å starte opp sammen og få til resultater for kundene våre i felleskap, legger Ulrikke til.

– Dere har valgt å starte opp i Gågata. Hvorfor det?

– Vi ønsker å skape et miljø der vi kan være synlige, og at folk kan komme inn og slå av en prat. Vi er mer tilgjengelige her i stedet for å sitte på et kontor langt fra folk, og vi håper at flere husker på oss. Det ligger også i vår målsetning å kunne gi rask og personlig service overfor våre kunder, sier Ulrikke.

Næringslivet trenger synlighet for å få til vekst og utvikling

– Hvordan vurderer dere markedet for deres tjenester i distriktet?

– Vi tror det er viktig for næringslivet å være synlige overfor sine kunder. Det innebærer alt fra å ha en profil med logo, nettsider, være synlige i ulike kanaler, reklamematriell og så videre, de må ha et sted å hoste sin nettside og e-post, forteller Espen.

– Det er jo et tøft marked og sterk konkurransesituasjon både i distriktet og ellers. Hva mener dere skal til for å lykkes?

– Service og fleksibilitet er det viktigste. Vi har fått god tilbakemelding på at vi er raske og yter god service. I tillegg forsøker vi å se muligheter for å være konkurransedyktige på priser, og når våre kunder lykkes, så lykkes vi også, avslutter Ulrikke, mens hun løfter inn møbler og får ting på plass i de nye lokalene.